divendres, 13 de novembre de 2020

TREBALLEM LA YAYOI KUSAMA A 1r

      A LES CLASSES DE 1r HEM DESCOBERT A LA YAYOI KUSAMA                   


Durant les darreres setmanes segur que heu sentit parlar d'una tal Yayoi Kusama. Els infants de 1r hem descobert parts de la vida i obra d'aquesta artista japonesa i ens ha fascinat reproduir i versionar diferents obres seves.

Un dia va aparèixer a les classes de 1r la història de El punt de Peter H. Reynolds. Vam mirar la portada i ens vam preguntar què hi havia dibuixat:
  • ¡Esta limpiando!

  • ¡No! Esta pintando, porque se ve el bote de pintura.

  • ¿Y cómo va a pintar con una escoba?

  • Una escoba es como un pincel, porque no llega por eso la tiene que utilizar.


Els convidem a llegir el títol i a esbrinar més coses sobre el llibre. Alguns desxifren ràpidament què posa (tot i estar amb lletra d’impremta) d’altres esperen pacients l’ajuda de la mestra: El punt!


I què és un punt?

  • Es una cosa redonda pintada por dentro y puede ser de colores.

  • Un punto se puede hacer con cualquier cosa que pinte 

Els infants tracten de connectar la pregunta de la mestra amb la portada del llibre i

proven de relacionar-ho amb elements que són propers a ells i elles.

  • Es como una calabaza porque es redondo.

  • O como las pelotas - O los aros.


Després de llegir el conte, aviat ens vam contagiar de la necessitat d’expressar-nos a través dels punts. 


Vam començar a crear punts amb ceres de colors, GRANS i petits.


    


Al microespai d’Art tenim penjades obres de diferents autors i autores per tal d'inspirar als i les artistes que tenim a l'aula, i alguns van relacionar el llibre de El punt amb una obra de la Yayoi Kusama que tenim exposada.

Neix la curiositat per l’obra de la Yayoi: KUSAMA’S PUMPKINS Amb temperes i retolador negre intentem reproduir un dels símbols de l’artista: les carbasses!!



De la pintura vam passar a crear Pumpkins en 3D. Volíem donar-li un segon ús a les carbasses que feia dies que ens acompanyaven a la taula de la Tardor.


    
   


I després de fer pintura i escultura hem viscut l’experiència de crear una rèplica de la instal·lació “The obliteration room” a l’escola. Tal i com ho van viure molts nens i nenes australians al Queensland Gallery of Modern Art al 2002.


La nostra petita habitació de la destrucció


            
  




En aquelles activitats aparentment més simples, hi podem trobar els processos més llargs i complexos, on els infants poden implicar-s’hi i ser-ne veritables protagonistes dels seus aprenentatges. 


CLAVELLS I GIRA-SOLS


2 comentaris:

  1. Me encanta. Que bonito trabajais con nuestros peques

    ResponElimina
  2. Tenim uns i unes súper artistes a l'escola, oi? En gaudim molt de totes les propostes, però la Yayoi ha estat tot un descobriment! Moltes gràcies per les teves paraules tan boniques Raquel

    ResponElimina